.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله شدید فاطمه رجبی به وزیر کشور و مشائی

فاطمه رجبي نقطه ضعف دولت نهم را حضور افراد مانند مشائي و كردان در دولت دانست و گفت: حرفهاي بيهوده مشائي، ضرري براي نظام است و من در مقالات مختلفي، نظر خودم را راجع به ايشان گفته ام
به گزارش بازتاب آنلاین فاطمه رجبي عصر امروز در همايش "در يك قدمي شيطان" كه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و با موضوع بررسي سير تاريخي بر تدوين تحولات اخير در روابط ايران و امريكا در تالار شيخ انصاري اين دانشگاه برگزار شد، مسئله ارتباط ايران و آمريكا را جزو مسائل ذاتي انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: به محض پيروزي انقلاب اسلامي، مسئله آمريكا به عنوان مسئله اساسي ملت و انقلاب مطرح شد، چراكه رژيم گذشته يك رژيم كاملا وابسته به آمريكا و انقلاب اسلامي، نظامي عليه سياست هاي آمريكا بود.
وي با بيان اينكه با پيروزي انقلاب بناي ظاهري قطع رابطه با آمريكا نبود، تاكيد كرد: در همان ابتدا نيز حضرت امام (ره) فرمودند «ما تنها با دو حكومت آفريقاي جنوبي به خاطر آپارتايد و رژيم صهيونيستي به دليل عدم مشروعيت ارتباط برقرار نخواهيم كرد» اما بعدها مسائلي رخ داد كه توطئه هاي بيش از حد آمريكا اعم از كودتاها و حمايت هاي گروهك هاي تروريستي در راستاي نابودي انقلاب اسلامي را نشان داد كه منجر به تسخير لانه جاسوسي آمريكا شد.
وي ادامه داد: دولت موقت در آن زمان با نگرشي آمريكايي خواستار حفظ رابطه به نحوه سابق با آمريكا بود ولي كنترل قاطعانه حضرت امام (ره) بود كه زمام امور را در دست گرفت و با تسخير لانه جاسوسي اسناد وابستگي افرادي از دولت موقت به آمريكا و نيز اسناد جاسوسي و جنايت هاي آمريكا به دست آمد كه براي همگان نمايان ساخت كه هدف اصلي امريكا نابود نظام اسلامي است و بعد از اين بود كه آمريكا به دليل تسخير لانه جاسوسي اش در تهران اعلام قطع رابطه با جمهوري اسلامي ايران كرد.
فاطمه رجبي در ادامه اظهار داشت: ما قائل به دو نوع ديپلماسي هستيم؛ ديپلماسي شفاف و ديپلماسي پنهان .
وي افزود: در دهه اول پيروزي انقلاب اسلامي با توجه به نوع رهبري حضرت امام، ايشان بر ديپلماسي شفاف تاكيد داشتند به طوري كه تمام امور حكومتي به اطلاع مردم مي‌رسيد.
وي با اشاره به نمونه هاي از مصاديق ديپلماسي شفاف حضرت امام (ره)، به قضيه آمدن چند تن از افراد خارجي در زمان تسخير لانه به سرپرستي رمزي كلارك اشاره كرد و گفت: وقتي اين افراد در آسمان تركيه حاضر شده بودند ساعت 10 شب اطلاعيه از راديو پخش شد كه امام (ره) در آن اطلاعيه فرمودند اين افراد بايد به كشورشان برگردند و من هيچ كس را براي وساطت نمي‌پذيرم.
وي تاكيد كرد: بحث رابطه با آمريكا براي ملت ايران يك تصميم بزرگ است اما مسئله مهم‌تر از آن شفافيت ديپلماسي هاي است كه توسط دولتمردان در اين رابطه انجام مي‌گيرد .
فاطمه رجبي با تاكيد بر وجود ديپلماسي پنهان در زمان دولت سازندگي گفت: در آن زمان قوه مجريه اصلا خود را براي اطلاع رساني به مردم مسئول نمي‌دانست و ما تنها گاهي به ندرت از خبرهاي راجع به ديپلماسي ايران مطلع مي‌شديم كه اين تنها مربوط به رابطه با آمريكا نيز نبود.
وي خاطرنشان كرد: سياست خارجي در زمان دولت سازندگي دچار چرخش شد به صورتي كه موجب سرخوردگي نيروهاي حزب الله و افرادي شد كه به تازگي از جبهه هاي جنگ برگشته بودند.
وي افزود: در آن زمان گردش به سوي آمريكا را شاهد بوديم به طوري كه حتي آقاي مهاجراني كه مسئوليتي در دولت داشتند ضمن مقاله اي خبر از مذاكره مستقيم با آمريكا دادند كه اين براي مردم بسيار سخت بود.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: به دليل همين نبودن شفافيت و اطلاع رساني بود كه همه ما فكر كرديم ديگر كار از كار گذشته و رابطه با آمريكا برقرار مي‌شود. اما يك دو روز بعد مقام معظم رهبري طي سخنراني عمومي به شدت به بحث و مذاكره مستقيم با آمريكا حمله كردند و فرمودند كساني كه اين حرفها را مي‌زند يا وابسته اند يا مرعوب.
فاطمه رجبي يادآور شد: به اين ترتيب بود كه مردم فهميدند ديپلماسي دولت سازندگي حداقل در موضوع رابطه با امريكا با رهبري هماهنگ نيست و اين يك ديپلماسي پنهاني بود كه در آن معلوم نمي شد چه تصميم براي ملت گرفته مي‌شود. در دولت سازندگي عنوان مي كردند كه در راستاي تلاش براي بهبود روابط خارجي و اعتماد سازي عمل مي كنند و افتخارشان اين بود كه نه تنها بنا بر عملكرد زمان امام (ره) حركت نمي‌كنند بلكه به دنبال اجراي راهبردهاي مدبرانه هستند.
وي تاكيد كرد: ديپلماسي دولت سازندگي با ديپلماسي پنهان تمام شد، در حالي كه آنها حتي شعار شفافيت سازي نيز نمي‌دانند. اما در دولت اصلاحات كه شاهد بوديم كه آنها با شعار شفافيت سازي روي كار آمدند نيز همين رويه را در پيش گرفتند.
فاطمه رجبي به نامه رئيس جمهور سابق كشورمان به امريكا اشاره كرد و گفت: اين نامه در سال 82 نوشته شد اما در سال 85 بود كه مردم از طريق شبكه‌هاي خارجي از محتويات آن مطلع شدند.
وي در خصوص محتويات اين نامه نيز گفت: دولت سابق به آمريكا پيشنهاد داد كه در چهار مورد طبق خواسته آنها عمل كند كه آن چهار مورد كمك به آمريكا براي ثبات در عراق، عدم كمك به گروه هاي فلسطيني و تلاش جهت خلع سلاح حزب الله و نيز تلاش براي شفاف سازي پرونده هسته‌اي بود و از آمريكا نيز خواسته بودند در ازاي اين عملكرد، عنوان محور شرارت را از روي ايران بردارند كه اين درخواست با پاسخ تحقير آميز آمريكايي ها مواجه شد.
وي گفت: در دولت اصلاحات بود كه شاهد چراغ سبزهاي پي در پي توسط تئوريسن هاي اين جريان به آمريكا بوديم و حتي آقاي خاتمي در اولين مصاحبه خود با كريستين امان پور،‌ آبراهم ليكون را شهيد خواند و نشان داد كه دولت اصلاحات كه نسبت به دولت سازندگي گام هاي بيشتري به سوي رابطه با آمريكا بر خواهد داشت.
وي با اشاره به روند پيگيري پرونده هسته اي در زمان دولت اصلاحان نيز اظهار داشت: موضوع هسته اي ايران در زمان دولت آقاي خاتمي بود كه اوج گرفت و آمريكا به عنوان رهبر جريان مخالف با ايران سر دسته مخالفان مخالفان اين پرونده شد. اما طبق اخبار ظاهري كه از سوي دولت مردان كه به اطلاع مردم مي‌رسيد اين گونه وانمود مي‌شود كه دولت درصدد شفاف سازي پرونده و جلب اعتماد كشورهاي غربي است. اما اينها سياست هاي انفعالي و عقب نشيني بود و معلوم هم نبود آنها چه كاري مي‌كنند. نتيجه آن نيز اين شد كه پرونده ايران از آژانس بين المللي انرژي هسته اي كه مرجع اصلي رسيدگي به اين پرونده بود خارج شد و به دست اتحاديه اروپا و آمريكا افتاد.
وي نتيجه ديگر اين روند را تعليق داوطلبانه و كامل تمام تاسيسات هسته اي ايران دانست كه تا آغاز دولت نهم اين روند ادامه داشت.
اين كارشناس مسائل سياسي افزود: نتيجه ديگر اين 16 سال عملكرد دولت هاي سازندگي و اصلاحات اين شد كه آمريكا همچنان ايران را به عنوان محور شرارت در جهان لقب مي‌دهد كه اين موضوع ما را به ياد گفته حضرت امام مي‌اندازد كه فرمودند« اگر دشمن را راحت بگذاريم و به آن هجمه نبريد، آنها شما را راحت نخواهند گذاشت» .
فاطمه رجبي در خصوص عملكرد دولت نهم نيز گفت: دولت نهم با شعار نوع تعامل با امريكا بر اساس ارزش هاي اول انقلاب و آرمان هاي امام (ره) روي كار آمد و سياست ديپلماسي شفاف را در پي گرفت كه از آن موضوعات مي‌توان به اطلاع رساني كامل دولت در خصوص موضوع هسته‌اي و چالش هاي پيش رو، شكستن پلمپ تاسيسات و از سر گيري فعاليت‌هاي هست‌هاي و نيز موضوع نامه به رئيس جمهور و مردم آمريكا بود.
وي افزود: مقام معظم رهبري نيز با تمام وجود از سياست هاي هسته اي و ديپلماسي خارجي دولت حمايت كردند كه اين نشان دهنده هماهنگي دولت و رهبري است.
فاطمه رجبي با اشاره به موضوع تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران اين موضوع را در حد تنها يك خبر روزنامه‌اي كه از سوي روزنامه واشنگتن پست اعلام شد، دانست و گفت: دولتمردان آمريكا نيز هيچگاه در رابطه با اين موضوع صحبتي نكردند و وقتي نيز در اجلاس شانگهاي از احمدي نژاد پرسيدند كه آيا تاسيس اين دفتر موجب آب شدن يخ روابط ايران و آمريكا مي‌شود، او جواب داد كه يخ هاي موجود در ميان رابطه ايران و آمريكا سفت تر از اين حرفهاست و سخنگوي وزارت خارجه نيز اعلام كرد هيچ گونه درخواستي از سوي دولتمردان آمريكا نشده است.
فاطمه رجبي در خصوص اخباري مبني بر مذاكره برخي نمايندگان مجلس كه به همراه وزير اقتصاد به آمريكا رفته بودند با نمايندگان آمريكا از موضوع مذاكرات ابراز بي اطلاعي كرد و گفت: براي ما معلوم نيست كه آنها مذاكره كرده اند يا خير و اگر مذاكره اي بوده راجع به چه موضوعاتي صحبت كرده‌اند.
وي تاكيد كرد: كليه تصميم گيري ها در خصوص سياست هاي كلي نظام و خصوصا بحث رابطه با آمريكا بر عهده رهبري نظام است و هيچ دولتي حق ندارد به صورت مستقل در رابطه با اين موضوع تصميم گيري كند، اما اگر رهبر انقلاب سياستي را مطرح كردند، اين وظيفه دولت است كه آن را به بهترين نحوه انجام دهد و ما خصوصا از اين دولت كه ديپلماسي شفاف را در پيش گرفته است خواستاريم تا اين گونه عمل كنند.
وي گفت: از دولت نهم انتظار داريم تا مردم را همان گونه كه در گذشته در جريان مسائل قرار مي‌داد، در آينده نيز خصوص در رابطه با مسئله آمريكا به اطلاع رساني كامل بپردازد.
وي در ادامه اين برنامه در پاسخ به سوال يكي از حضار كه گفت آيا جواب ندادن كساني كه احمدي نژاد به آنها نامه داده بود، موجب تحقير ملت نيست؟ گفت: رئيس جمهور آمريكا هيچ جوابي براي اين نامه نداشت و همان طور كه كارشناسان آمريكائي گفتند كه اين نامه دولتمردان آمريكا را بر سر دو راهي قرار داد، چراكه هيچ جوابي براي آن نداشتند .
وي تاكيد كرد: مهم براي ما اين است كه اين نامه با اطلاع كامل مردم از سوي دولت براي دولتمردان آمريكا فرستاده شد و مقام معظم رهبري نيز آن را تائيد كرد.
فاطمه رجبي با انتقاد به سفرهاي هوشنگ امير احمدي به ايران، وي را يك دلال سياسي خواند و گفت: متاسفانه در همين دانشكده حقوق، برخي از اساتيد دانشگاه با هوشنگ امير احمدي رابطه نزديكي داشتند و حتي اطلاعاتي از داخل كشور به او مي‌دادند.
وي گفت: ما در هر صورت با اين سفرهاي او مخالفيم.
وي در جواب سوال ديگري كه پرسيده شد اگر دولت بنا بر آرمان هاي حضرت امام حركت مي‌كند پس چرا بيت ايشان با دولت مخالفند؟ اينگونه جواب داد: ما قائل به خانواده سالاري نيستيم و اين دولت نيز بر اساس اصول و آرمان هاي امام حركت مي‌كند.
فاطمه رجبي نقطه ضعف دولت نهم را حضور افراد مانند مشائي و كردان در دولت دانست و گفت: حرفهاي بيهوده مشائي، ضرري براي نظام است و من در مقالات مختلفي، نظر خودم را راجع به ايشان گفته ام .
فاطمه رجبي در پايان در جواب دانشجوي ديگري كه گفت چرا برخي از كساني كه در تسخير لانه جاسوسي نقش داشتند امروز از عملكرد خود در آن زمان پشيمان شده‌اند، اظهار داشت: كساني كه امروز اظهار پشيماني مي‌كنند يا آن موقع بر اساس احساساتشان عمل كرده اند يا تغيير در آرمانها و اصولشان به وجود آمده است؛ خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير كند.
وي درباره موضوع موسويان نيز گفت: اين فرد تبرئه نشده بلكه اتهام جاسوسي وي ثابت نشده و فقط دو جرم كوچك دادن اطلاعات به بيگانگان و اقدام عليه امنيت ملي دارد كه به خاطر آنها تنها به دو سال حبس محكوم شد كه نه تنها زندان نمي‌رود بلكه در صف اول همايش‌ها نيز حاضر مي‌شود.
قرار بود اين همايش در دفتر بسيج دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شود كه به علت استقبال دانشجويان، محل مراسم به تالار شيخ انصاري اين دانشكده منتقل شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.295 seconds.